-etti- 2012.02.21. 19:45

Gerzson Rezsója 6.

Bonzsúr!

Szeretem jó helyen tudni a dolgaimat. Ez alól a tehéntúróm se kivétel. Két napja kuksolt a hűtőszekrényben dideregve, túlélve Muffin tegnapi titkos hadjáratát is – melynek során drága barátom leigázta a frigó mindhárom polcát, nem kímélve a tojástartót sem –, ezért jobbnak láttam nyugalmasabb körülményeket teremteni az én kis madárlátta túrómnak.

Először arra gondoltam, hogy túrós sáskát készítek belőle, de mivel tudom, hogy Muffin nem komálja az ízesített lábúakat, végül Gerzson túrós szatyra mellett döntöttem.

A szatyor elkészítéséhez szükségem volt fél kiló fehér porra, egy kis cukros tejen megfutamított élesztőre, 2 tojásra, 2-3 dl tejre, cukorra, egy csipet sóra és 2-3 evőkanál zsírra. Az előkészületek után magam elé képzeltem egy jóllakott plüssmacskát, és addig püföltem a hozzávalókat, amíg szép hólyagos tésztát kaptam.

Egy kis kényszerpihenő után a kétszeresére kelt, ujjnyi vastagra kinyújtott tésztából tenyérnyi négyzeteket szabtam, melyekből aztán kis szatyrokat formáztam. A nagy utazás előtt ezekbe a szatyrokba helyeztem a túrót néhány olyan hozzávalóval – tejföllel, tojással, vaníliás cukorral, reszelt citromhéjjal és mazsolával – együtt, amelyeket még felengednek a kézipoggyászban. A szatyrokat végül zsírozott ülésekbe helyeztem, kaptak egy felvert tojáspuszit, és feladtam őket egy melegebb éghajlatra tartó járatra. Az utazás kb. 25 percig tartott.

Jó étvágyat!

Gerzson 

A bejegyzés trackback címe:

https://ettimese.blog.hu/api/trackback/id/tr44160418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása