Sziáú!

Stúdiómunkálataimat megszakítva a hétvégén elmentem egy jazzkoncertre a Marczipán Téri Művelődési Központba. Muszáj néha szakmai körökben sompolyogni és ápolni a kapcsolatokat, hogy ne merüljön feledésbe a plüssöm.

A honlapon azt olvastam, hogy a koncert egy zenei játszótéren lesz (komoly kihívás a hangtechnikusoknak), ahová főleg hiperaktív gyerekeket várnak jazzt játszani… Lehet, hogy nem pontosan idéztem, de valami ilyesmit írtak az ajánlóban...* A lényeg, hogy túlmozgásos és jazzdorombos plüssmacskaként abszolút megszólítva éreztem magam.

Sok szülő hozta el jazzre éhes gyerekét, sőt, rajtam kívül több plüssállat is jelen volt, bár őszintén szólva rájuk most nem annyira figyeltem. Olyan jó volt végre emberek között lenni! (Hosszú távon csak plüssállatokkal tartani a kapcsolatot – én mondom – nem egészséges.) Dés András, Bacsó Kristóf és Szabó Dániel személyében három igazán remek „alkalmi óvóbácsi” pesztrálta a zenei játszótér közönségét. Egy szaxofon, egy zongora és néhány ütőhangszer pedig jó eszköznek bizonyult a közös játékhoz.  Nem beszélve az improvizácicóról…

A koncert során megidéztük a leghíresebb magyar egyfejű (kivételesen nem magamra gondolok), Süsü szellemét, akinek ceglédi, bolgár, kínai, Beatles rajongó és szabadon értelmezett alteregója is tiszteletét tette körünkben. A délután fénypontja azonban egy valódi ún. hétfejű hangulatsárkány volt, akit a színpadra hívott gyerekek testesítettek meg. A sárkány minden egyes feje más-más hangulatban volt (még most sem késő egy pszichológiai tanulmányt írni róla), de addig nem beszélhettek közérzetükről, míg azt Dés András bácsiék meg nem zenésítették. 

A remek szórakozás mellett szakmailag is profitáltam a koncertből. Azt már régóta tudtam, hogy a fésű fogai és a tojásszeletelő húrjai különösen alkalmasak újszerű, futurisztikus hangzásvilág megszólaltatására. De az elmaradhatatlan hangszerismertető során most hallottam először, hogy egy IKEÁ-s evőeszköztartóba is szorult muzikalitás.

Mindenesetre Dés András bácsi felhívására körülnéztem itthon, hogy miből válhatna hangszer a mancsaim között, és jelentem, sikerült összeállítani az első saját dobfelszerelésem. Persze a dorombolást nem adom fel!

A dobfelszerelés hozzávalói:

2 műanyag láda

3 lábas

1 nokedliszaggató

1 habverő

pogácsaszaggatók

evőpálcikák „Made in China”

 

* SZIAMARCZI CSALÁDI PROGRAM

   FEBRUÁR 25., SZOMBAT 16.00

   ZENEI JÁTSZÓTÉR – INTERAKTÍV JAZZKONCERT GYEREKEKNEK

 

Muffin

A bejegyzés trackback címe:

https://ettimese.blog.hu/api/trackback/id/tr54220970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása